Lektion 1: Preliminär information

> Forum > Tyska tider och konventioner > Lektion 1: Preliminär information

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    almancax
    besökaren
    Lär att lära

    Varning: För att kunna förstå detta och de frågor som ska diskuteras nedan behöver du veta tillräckligt många turkiska grammatikämnen.
    Du öppnar om meningar och grammatiska objekt i Turkiet att lösa inom en kort tid.

    ENKEL SESSION INSTALLATION

    Vi anser meningar som består av ett ämne och ett predikat som enkla meningar.
    t.ex.

    Jag går
    Du skrattar.
    De kommer att läsa.

    Meningar är ganska enkla meningar i tre meningar yapılarıdır.eg också övervägas om ovanstående ämnes predikat kompatibilitet observeras.

    Överensstämmelse med ämnesprotikat är avgörande i korrekta och meningsfulla ledtrådar.
    Om en klausul är oförenlig med ämnet, är meningen förvrängd och meningslös. Låt oss undersöka exemplen,

    Jag ska gå.
    Du läser det.
    Du kom.

    Mening korrupta cümlelerdir.çünk inte böja verb i dessa meningar efter ämne och ämnes predikat tvist har uppstått.

    Till exempel, enligt den förvrängda "Jag kommer att lämna" uppsats uppsats, "Jag kommer att gå till" bör ordnas enligt lasten, "De kommer att lämna."
    Tja, eftersom i en mening måste ämnet och predikatet alltid vara kompatibelt, så vi kan få en uppfattning om ämnet för meningen genom att bara titta på domets predikat. Låt oss skriva några exempel nedåt.

    Jag kommer.
    Du har skrivit.
    De skrev.
    Du är nästa.

    Ta några meningar ovan.
    "Jag kommer" mening i branschen för den person (med förbehåll) kan lätt uppfattas som den första person singularis "I".
    "du skrevSom kan förstås är meningen för meningen "ni" är.
    "saker SummerÄmnet för meningen är "de"Är.
    "du är framtidenÄmnet för meningen är "du" är.
    Självklart tittar vi på cümlenens predikat, vi känner kärnan i det cümlenin.
    Tja, ger verben bara oss information om ämnet för klanen?
    Självklart inte.
    Samtidigt ger fakta information om ämnet cümlen, om när arbetet är gjort, om cümlens ram och läge.
    Verb utgör predikatet för meningen och verben är infinitiv Det kallas tillstånd.
    Infinitiv suffix av verb på turkiska –mek eller -MAK Det är.
    På tyska, detta infinitivsuffix –en och ibland -n  Det är.
    Låt oss nu jämföra verben på båda språk för att bättre förstå situationen.

    spielen av turkiska verb spela Båda verben är i form av en infinitiv.

    spela –  en
    spela - MAK

    Enligt ovanstående verb är det infinitiva suffixet en på tyska och mak på turkiska.

    Om ett verbs infinitiv kastas, betraktas resten av verbet som verbet.
    När man lägger till personen eller tidens bilagor till verbet förutom verbsordens öron och det återstående verbet som person, tid osv. Bifogas bilagor.

    läs Vi släpper verbets infinitivsuffix och vi har "okuOrdet " finns kvar. Låt oss nu lägga till en person och ett suffix i tid till detta ord. Låt oss till exempel lägga till ett suffix i första person i singularis och ett suffix i presens.

    läs - yor - um

    Låt oss nu förklara de bifogade bilagorna till den här åtgärden.
    Läs: Verbetets rötter
    yor: Aktuell tid eki
    um: 1. enskild person (I)

    Låt oss nu göra några fler skott:

    OKU - YOR - SOL
    LÄS - DU - N
    LÄS - YOR - UZ
    LÄS - DU - K

    Låt oss titta på en punkt här. Låt oss överväga de verb som vi läser och läser.
    Båda är 1. trots att det var en mångfaldig person, varför fick de olika personbilagor?
    Detta är relaterat till den grammatiska strukturen och beror på de olika tiderna som används. På tyska tar verben också olika affixer beroende på olika tider och personer.
    Precis som på vårt språk tas infinitivt suffix av verbet bort och suffixen läggs till verbets rot.

    Låt oss ta ett skott på tyska nu:

    Lerneren : Lär digmek
    Vi kasta verbalens skala och bakåt Lerne ordet kvarstår
    Låt oss nu ta en person och tids suffix till detta ord lern. Till exempel 1. Låt oss ta med de enskilda och aktuella bilagorna.

    Lerner - e : Lär dig - Um - um
    Som sedd endast -e bilaga till både nuvarande och 1. singulär betydelse av individen.

    Lerner - t : Lär dig - du är -

    Lern – te : Lära sig - di - m

    Vi har gett ett par verb i ovanstående. Vi lär oss noggrant de suffixer som läggs till verberna enligt tiderna.

    Låt oss uppmärksamma en punkt nu.
    Som du kan se tog vi bort infinitivsuffixen för verben och konjugerade verbet genom att lägga till suffix till roten till det återstående verbet. Även om de flesta verben är konjugerade på detta sätt finns det 200 oregelbundna verb som inte följer denna regel.
    Om en verbs handling inte ändras när verbet dras, då detta verb Regelbunden Verb Det kallas.
    Men detta verb om verben Oregelbundet verb Det kallas.
    Regelbundna verb ibland svaga verb, oregelbundna verbs kallas ibland starka verb.
    Så hur vet vi om verbens rötter kommer att förändras?
    Du måste memorera alla oregelbundna verb för att kunna svara på den här frågan.
    På detta stadium kan du bara börja med att memorera de mest använda i vardagen.
    Men vi bör notera att Vi har inget annat val än att memorera dessa verb och deras skott!

    VAD ÄR HJÄLP?

    Det finns begreppet hjälpverb på tyska. Hjälpverb har olika funktioner i meningen. I huvudsak finns det 3 hjälpverb på tyska. Dessa är sein – haben – werden hjälpverb. Dessa hjälpverb har inte turkiska motsvarigheter och hjälpverb kan inte användas ensamma i meningen. Absolut. De måste användas med ett normalt verb i meningen så att de kan ändra tempus eller betydelse för huvudverbet.
    Ovanstående hjälpverken kan också användas som normala verb på samma gång.
    Normalt används som ett verb som betyder då blir ett ämne och verb kullanılabilirler.yardımc vår läxa, kommer vi att se fler flyttar ensam.

    Här gav vi några grammatiska uppgifter på uppdrag av några viktiga punkter.
    vår framtida loppet av de enkla meningsstrukturer kommer att fortsätta att förklara de mest komplexa meningar, backas grammatiska upp hela tiden när meningen installationer.
    Vi önskar er alla framgångar ...

    O människa, är det möjligt att den person som gav dig detta vapen och gav en sådan mynt-i-barmhärtighet och en hathem-i-kvalifikation genom att simi lämnade dig inaktiv, inte ger dig vikt, var inte uppmärksam på din handling, hela universum som ärvs till dig är absurt. ska han göra släktforskningen till freak till ett ruttet, bortskämt, obetydligt träd? Låt honom förneka sin barmhärtighet, som är uppenbar som solen, och hans visdom, som inte accepterar tvivel på något sätt och inte har någon brist på något sätt? Hâşâ! .. (Lem'alar)
    jag azizata
    deltagare

    Jag ville tacka den vän som skickade sin tyska utbildningsinformation. Jag går med i ditt forum, jag hoppas att du kan hjälpa till med information om tyska inlärning och CD-bok som ett verktyg.
    Jag antar att det sätt jag skriver från Turkiet vanligtvis där jag säger tillbaka som samlas in av de bättre än Tyskland

    MuhaяяeM
    deltagare

    Välkommen.
    Våra CD- och bokpublikationer kommer också att presenteras för dig under de närmaste åren.

    gtokat
    deltagare

    hello;
    Jag är den nya mellan dig och jag.
    Jag är ett outsourcat företag och jag använder schweiziska tyska, men jag kan förstå skillnaden, men jag måste lära mig tyska.
    Skulle det inte vara mer användbart och minnesvärt att ha resurser som böcker eller cd-skivor?
    Tack ..

    toraman
    deltagare

    wow elernize hälsa väl berättade. Tack. :)

    erhanornekxnumx
    deltagare

    Jag har varit en ny medlem Jag har varit en mycket trevlig sida danke

    Dreamboy
    deltagare

    hmm jag förstår i tyska de flesta turkiska säga mak eki ;)

    xxdiablo
    deltagare

    tskler, en mycket användbar webbplats ..

    SERTURK
    deltagare

    Hej, jag är Serkan från Istanbul och jag lärde mig om din webbplats tack vare en vän till mig som bor i München, Tyskland. Jag planerar att bo i Berlin under de kommande åren, så jag ville börja lära mig tyska nu. Jag skulle bli mycket glad om du kunde hjälpa mig med detta Vad kan jag göra och var kan jag börja? Jag vet inte alls... Jag väntar på er hjälp och förslag, kärlek och respekt.

    smyrna
    deltagare

        Välkommen min vän... Titta, du har redan börjat från rätt ställe. :) Ja, försök att följa lektionsnumren i ordning, börja från lektion 1, memorera enkla dagliga talmönster långsamt.. Gå in på sidan, du kommer att inse att du har börjat lära dig...

    jag iborot
    deltagare

    Tack jag hoppas att det kommer att fungera.

    muratxnumx
    deltagare

    Tack för din information

    Symbolla
    deltagare

    JAG BÖRJADE UTBILDNING I TYSKA SPRÅK FRÅN FRÅN FÖR UNDER TRE MÅNADER SEDAN OCH DET VAR VÄLDIGT BRA NÄR JAG KOMBINERADE MINA KUNSKAPER HITÅLJS MED GRAMMATIKKEN DU FÖRKLADE PÅ TURKISKA.. TACK...

    cortex
    deltagare

    Saolun för varje suck Jag strävar efter att lära mig alla slags ansträngningar Jag lär mig genom det här språket :)

    kermelik
    deltagare

    NYHET Jag har varit mycket bra sajt du har varit väldigt bra är en bra affär.

    hakanxnumx
    deltagare

    DU HAR SKAPAT EN SUPER SIDAN, VAD KAN JAG SÄGA, TACK UNDERBART

Visar 15 svar - 1 till 15 (42 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.