Lektion 14: Tips för Artikeller

> Forum > Grundläggande tyska lektioner från början > Lektion 14: Tips för Artikeller

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    lara
    besökaren

    I de föregående kapitlen har vi uttalat att alla släktnamn är artikulat och att ord måste memoreras tillsammans med artiklar.
    För din bekvämlighet har vi ansett lämpligt att göra en gruppering med information om vilka typer av namn som används.
    Om du fungerar bra och memorerar grupperingarna tror vi att det kommer att vara en stor bekvämlighet för dig.
    Men du kanske inte kan inkludera ett ord du ser i någon grupp. I detta fall måste du titta på ordboken igen.

    ARTISTISKA ledande namn

    – Dagsnamn, månads- och säsongsnamn används med artikeln der.
    – Riktnings- och vindnamn används med artikeln der.
    – Namnen på alla levande varelser som är hanar (vädur, tjur, tupp, etc.) används med artikeln der.
    – Alla valutor används med artikeln der (förutom die Mark:mark, das Pfund:sterlin, die Krone:krone)
    – Bilmärken används med artikeln der.
    Ord som slutar med bokstäverna – -ig – ing – ich – ast – och – ant – ent – ​​en – eur – ier – iker – s – ist – ismus – eller – är används med artikeln der.

    NAMN MED ARTIKLAR

    – Alla kvinnliga varelser (utom das Weib: kvinna och das Mädchen: flickbarn)
    – Pluralis av alla substantiv, oavsett kön
    - Tal
    – Namn på frukter, träd och blommor (utom Der Apfel: äpple)
    – Substantiv med sista bokstaven -e och i allmänhet med två stavelser
    – Oavsett namnet på ett fartyg är dess artikel dö.
    – Sista bokstäverna; in, ion, ei, tät, heit, ung, schaft, keit, ere, elle, itis, ive, ose, a, ade, ålder, ette, ine, ie, sis, ik, ur, enz, ille, üre, substantiv med anz
    är namnen som dör.



    NAMN MED ARTIKELI DAS

    – Vanliga namn för både manliga och kvinnliga varelser och avkommorna till varje varelse
    – Substantiv som härrör från verb eller adjektiv
    – Kemiska grundämnen
    – Namn på platser som biografer, kaféer, hotell
    – Sista bokstäverna; Artikeln med substantiven ing, ma, icht, chen, tum, ett, tel, lein, ment, in är das.

    Var du skapad för världen bara för att du slösar all din tid på det?

    ord

    farlig
    deltagare

    Danke schön;) hade min tentamen kom ii

    duak
    deltagare

    Det verkar redan för mig att artiklarna kommer att bli lite förvirrande... men det spelar ingen roll, lite övning kan räcka...

    Young Turk
    deltagare

    Lika mycket som jag har svårt med detta har jag också svårt med riktningsinformation. an der, zu, in etc...

    Det bästa är att memorera orden tillsammans med deras artiklar...

    kenan_m är
    deltagare

    Denna grupp sak var lite mer avkopplande. tack..

    MEF
    deltagare

    Jag minns att slutet på artikeln slutar med% 99 dör.
    om det finns ett misstag

    MuhaяяeM
    deltagare

    Ja, vi har redan nämnt ovan.

    den ahmet_cagr
    deltagare

    walla är en av de viktigaste frågorna på tyska.

    lastink till
    deltagare

    Jag tycker att tyska är det tråkigaste, jag behöver det svåraste och stinkande kriget vad tre behöver. Tillräckligt med en.:)

    Tack så mycket för att du delar med dig av användbar information...

    upphöjd
    deltagare

    De flesta tyskar använder inte ens artiklar. Men det är verkligen svårt att lära sig ord med artiklar. Men det är upp till oss att hänga på dessa utmaningar.

    Emili
    deltagare

    de artiklarna gör mig galen />:(” title=”>:(” class=”bbcode_smiley” />

    den öz_t
    deltagare

    Det är verkligen. Mitt huvud är så förvirrat över dessa artiklar, men vi måste lära oss:

    gopanado
    deltagare

    Tack så mycket.

    Nazira
    deltagare

    Oroa dig inte för artiklar så mycket, du kommer att lära dig att göra fler meningar, lära dig att göra fler meningar, när du säger en fel artikel kommer du definitivt att lära dig det utan att inse det, men du måste alltid ställa in det med juni.
    Till exempel, werden, bin, sein, habe, etc. är mer involverade i meningar, jag tycker att det är viktigare att memorera dem. naturligtvis du bist er sie es etc. Deras anslutningar är viktiga. Dessutom lär du dig ibland i artikeln.
    Lycka till er alla.

    ercan
    deltagare

    Feminine I /den TANIMLILIG DIA THE ARTIKEL är

    SENASTE SMYCKOR
    -ei die Bücherei (bibliotek), die Metzgerei (slaktare), die Dreckerei (tryckeri)
    -in die Freundin(flickvän),die Lehrerin(kvinnlig lärare),die Schülerin(kvinnlig student)……….-heit die Krankheit (sjukdom), die Einheit (enhet), die Kindheit (barndom),
    -keit die Höflichkeit (artighet), die Flüssigkeit (flytande) die Feuchtigkeit (fuktighet)
    -schaft die Freundschaft (vänskap), die Eigenschaft (funktion) die Verwandschaft (släktskap)
    -ung die Bildung (utbildning), die Nahrung (nutrition) die Werbung (reklam)
    -en die-kamera (kamera), die Lira (lira)
    -ade die Olympiade (olimpiysat), die Fassade (front), die Marmelade (marmelad)
    -age die Garage (garage), die Etage (golv)
    -anz die Eleganz (elegans) die Bilanz (balanco), dieDistanz (avstånd)
    -ette matrisen I etiketten (etiketten) die Toalette (wc) die i tabletten (bricka)
    -euse die Friseuse (kvinnlig frisör), dö Maseuse (kvinnlig massör)
    -die Historie (datera) dö Materi (material), dö Kastanie (kastanj) dö Akademie, dö Lotterie (loteria), dö Kalorier (kalorier)
    -enz die Freqenz (frekvens) die Tendenz (trend), dieExistenz (närvaro)
    -ik die Politik (politik) die Musik (musik), die Lyrik (poesi) die Mathematik (matamatik)
    -ine die Margarine (margarine) die Maschine (machine) die Vitrine (showcase) die Cabinet (Cabinet)
    -jon-explosion (burst) die Station (station); die Dimension (storlek)
    - (i) tät die Universität (university) die Qualität (quality) die Fakultät (fakultet) die Realität (real)
    -sis, -se die Dosis (dosaj) die Basis (basic) die Analys (analys)
    -ur die Natur (natur), die Kultur (kultur), die Temperatur (värme), die Karikatur (tecknad film)
    - ure die Broschure (broschyr) die gravering (gravering)

    också sällsynt -aise, -aille, -e, -elle, -ere, -ille, -isse, -itis, -ive, -ose.
    Jag kommer att ge exempel för DAS-definitionens preposition nästa gång.

    anonym
    besökaren

    Jag antar att det inte finns något annat sätt att memorera dessa, vad är det värsta? :'(

Visar 15 svar - 1 till 15 (119 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.