Arbeta bortsett från sin man

> Forum > Näringsliv och arbetsliv i Tyskland > Arbeta bortsett från sin man

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    DERDEST35
    deltagare

    Först och främst, hej alla. Innan jag läser min artikel ber jag dig att rensa dig från dina fördomar och att inte förolämpa eller uppröra mig...

    Först och främst är min ålder väldigt ung, och jag sökte tillflykt i Tyskland utan att veta vad det innebär att vara asyl. Jag vill dock påpeka att jag inte på något sätt förnedrade vårt land, förtalade det eller ens sa en mening i social-ekonomisk-politisk termer.

    Senare gifte jag mig för en månad sedan. Min begäran från alla hjälpsamma och kunniga vänner som läser min artikel är att berätta en väg ut.
    Min flickvän är tysk och hon gör utbildning. Jag vill inte bo här, det finns två gator mellan vårt hus och huset där min far bor. Han arbetar inte och spelar. Han försöker utnyttja mig och lägger psykiskt tryck på mig. Eftersom min man också kände honom, tänkte vi flytta till en annan stad som ett gemensamt beslut. Men hans ausbildung förhindrar detta. Min fråga är, om jag hittar ett jobb i en stad i en annan stat, behöver jag tillstånd att arbeta där var som helst? Var ska jag köpa den om det behövs och tillåter de det? Om tillstånd inte krävs, kommer detta att vara ett problem för sessionen i framtiden? Min fru kommer dit när hennes ausbildungu är över. Tack för att du sparar din dyrbara tid i förväg.

    fuk_xnumx
    deltagare

    Jag måste fråga utlänningskontoret, men jag tror inte att det kommer att vara ett problem. men jag har hört att vissa av folket med ädel status behöver tillstånd innan de byter stad, jag har inte kontrollerat att det är korrekt.

    DERDEST35
    deltagare

    Jag måste fråga utlänningskontoret, men jag tror inte att det kommer att vara ett problem. men jag har hört att vissa av folket med ädel status behöver tillstånd innan de byter stad, jag har inte kontrollerat att det är korrekt.

    Tack så mycket för din värdefulla kommentar. Jag hoppas att de inte skapar några problem...

    hjärtlösa
    deltagare

    Hälsningar, jag svarar direkt, för jag går som du har tagit. Leta efter äventyr utan problem, du kan inte göra vad han säger. Jag kan inte förklara detaljerna, men det tar lång tid. Jag sade. Söker efter äventyr som

    DERDEST35
    deltagare

    Hälsningar, jag svarar direkt, för jag går som du har tagit. Leta efter äventyr utan problem, du kan inte göra vad han säger. Jag kan inte förklara detaljerna, men det tar lång tid. Jag sade. Söker efter äventyr som

    Hej, tack så mycket för din värdefulla kommentar. Mitt mål var inte att söka äventyr .. Allt jag vill är ett lugnt hem och ett lyckligt äktenskap så mycket .. Tack för din kommentar igen.

Visar 4 svar - 1 till 4 (4 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.