De gav inte mitt uppehållskort genom att ljuga

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    Ohne ideal
    deltagare

    Jag hade en deadline idag i auslanderam. För att få mitt ID. Termini För 1 månad sedan, när jag kom hem med ID-pinkoden, såg jag till att jag gjorde det över internet. Jag kollade till och med om det följde med serienumret på pappret de gav mig innan jag gjorde det. Allt var ok och väntade på mig redo att köpa. Jag gjorde deadline för exakt 1 månad sedan. Jag gick till ändstationen idag och kvinnan som förlängde min session. Vänner sa att de gjorde ett misstag och gav en deadline eftersom din legitimation inte dök upp. Detta är omöjligt eftersom jag fick det ifrågasatt, det skrevs på internet. Han sa, "September, skicka mig ett e-postmeddelande efter en och en halv månad, och om jag ser det kommer jag att svara." Han sa: "Fråga mig September om han kommer." Då ringde jag direkt till min fru. För jag lämnade hemmet för en månad sedan. Innan vi åkte förnyade vi sessionen tillsammans. Jag lämnade huset direkt efter. För vi kommer inte överens. Min fru skrev till mig att hon skickade ett mejl till mig och att jag lämnade henne och gick. Så baserat på detta e-postmeddelande ger de mig inte mitt uppehållskort? Polis ingenting. Jag bodde under samma tak i 1 år. Min fru är förresten 1 år äldre än mig. Men jag förtjänade att stanna i Tyskland. Varför gör de detta nu? Kan du rekommendera mig en bra advokat från frankfurt som gör dessa saker?

    Ohne ideal
    deltagare

    Dessutom är min fiktionbescheinigung upp till den 11:e månaden. Jag fick inte mitt kort förrän då. Jag kunde inte nå dem i en ny fiktionbescheinigung. Vad ska jag göra? Jag behöver min kvalifikation. När Fiktionbescheinigung går ut blir jag automatiskt arbetslös.

    hjärtlösa
    deltagare

    Hej, det blir inget av det, du har det jobbet, de borde ge det i 11:e månaden, de ger det så småningom, säger de, det är 15 dagar mellan det datum du ansökte till sessionen och det datum du lämnade hemmet, det är inga problem, det sista alternativet är advokat. Om du redan har b1 blir du tysk medborgare efter 7 år, så enkelt är det, oroa dig inte för det.

    Ohne ideal
    deltagare

    Nåväl, hjärtlös, jag ansökte om uppehållstillstånd med min fru, som du sa, jag lämnade huset efter 15 dagar. Min fru skrev ett brev direkt eftersom jag lämnade huset och skrev en massa falska saker. Så kan de berätta för mig? Säger de att du har lämnat mitt hus, du är nu självständig, så du måste ge antrag självständigt igen? Detta är också en lång process och om jag inte får mitt uppehållskort eller fiktionbescheinigung igen senast den 11:e månaden blir jag arbetslös. När jag är arbetslös kommer det inte att finnas något hinder som att inte utvisa mig från Tyskland.

    Det har gått nästan 6 månader sedan jag ansökte men mitt kort har inte kommit än.När det är en utvisningsprocess sköter utlänningskontoret processen på 1 timme, men de fortsätter att förlänga arbetet med att ge uppehållstillstånd. De gav ett 1-årskort till björnen som kom från Afghanistan med svart gummi på fötterna, han är analfabet, men de ger oss sådana svårigheter.

    hjärtlösa
    deltagare

    Du var med din make när du ansökte om sessionen och du skrev under den dagen, även om ditt kort inte kom. Du är ägare på obestämd tid från dag ett, enligt lagen tror jag inte att du kommer att ha några problem. Skriv om samma saker. Jag måste, men oavsett din make kan du få visum ändå.Du ansöker om medborgarskap.När dina 7 år är slut är det över, panik bortkastad. Du gör det, varför skulle de skicka dig till Turkiet? Du har redan passerat det stadiet.

    Ohne ideal
    deltagare

    När den hjärtlösa jag lämnade huset skrev min fru både ett e-postmeddelande och ett brev till min officer. Han skrev att jag lämnade honom och gifte mig med honom till Tyskland eller något. Lie skrev mycket fel. Min rädsla är att ausländeramt tar dessa lögner på allvar. Jag tror att det var därför den polisen inte gav mig mitt uppehållskort ändå. De letar efter oss. Det är dock irrelevant, vi gifte oss kärleksfullt. Eftersom de inte kunde säga att din inspiration skickade ett brev på grund av sekretess sa kvinnan: "Du skickar bara ett mejl till mig i september och frågar om du har kommit." Varför frågar jag honom bara, är det ingen annan som jobbar där? Nu tänker du på de roterande skåpen.

    hjärtlösa
    deltagare

    Ibland kan jag inte förstå dig, din panik, det har inte gjorts så mycket.Tro inte på vad du hör från höger till vänster osv eller vad din fru säger, min bror, du bodde i samma hus i flera år, kan ett sådant äktenskap vara falskt, för guds skull :) Du slösar bort dig själv förgäves
    De kommer att behöva ge dig på obestämd tid, glöm det, bli tysk medborgare när dina 7 år är slut, låt ditt sinne slappna av, vi måste alltid säga samma saker, titta på ditt arbete, oroa dig inte för dem, jag skulle inte skriva så här om jag inte var säker

    Ohne ideal
    deltagare

    Jag förstår inte hjärtlös. Jag hör det inte från höger eller vänster, men min fru skrev verkligen ett brev om att jag lämnade henne och gifte mig med henne för Tyskland eller något. Mitt problem nu är inte oändligt längre. Det faktum att jag tryggt kan få mitt 3-års uppehållskort, som jag redan har ansökt om, som är återutfärdat till mig.

    hjärtlösa
    deltagare

    Efter denna tid, oavsett var din make skriver ett brev till vem han skriver, kommer han inte att tro det, även om ingen tror, ​​kommer du fortfarande att få dina rättigheter i domstol.Kan ett 6-7 årigt äktenskap vara en lögn? Om så vore fallet hade man skilt sig två år senare osv.

    Efter 7 månader kom brevet, utlänningskontoret gav en deadline för att träffas nästa vecka, 2 afghaner som sökte hos mig fick uppehållstillstånd efter 1 månad, jag sysslar fortfarande med det.

Visar 10 svar - 1 till 10 (10 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.