2019 visum servitörer och områden

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    ysmn0
    deltagare

    Vänner, jag ansökte om familjeåterförening från Izmir den 30 september. Det finns ett 4-siffrigt nummer under streckkoden uppe till höger på A6-pappret som ges efter intervjun. Är det detta du kallar spårningsnumret? Och kan någon skriva ner sina erfarenheter, tack? byby :)

    Hembiträde
    deltagare

    Hej!
    Jag ansökte från Ankara med mitt barn den 17 september. Jag hade ett saknat dokument. De gav den saknade pappersblanketten och bad mig att fylla i den. De gav inget referensnummer. Det finns ett spårningsnummer på papperet som UPS cargo ger, och jag kan spåra det därifrån på lastsidan.
    Min fil kom till utlänningskontoret förra veckan. Befäl max. Han sa att du kommer att vänta 4 veckor eftersom de undersöker filerna efter täthet och ordning där. Tyskarna har semester varje vecka. Låt oss se, förhoppningsvis kommer vårt visum att godkännas i november.
    Jag önskar tålamod till alla som väntar, det är en mycket svår process.

    ysmn0
    deltagare

    Jag undrar varför de inte gav mig UPS-lastpapper? 😮 Så vart i Tyskland ska du? Jag ska åka till Berlin, det är bäst om de inte ställer till med några problem. Det är en riktigt svår process, osäkerhet är det jag ogillar mest. Jag hoppas att Gud ger vad vi vill ha. Det har gått en hel månad idag och jag orkar knappt. Det finns människor som har väntat i 6 månader, jag gratulerar dem verkligen till deras tålamod. :)

    Hur fick du reda på att dokumenten kom till utlänningskontoret?? Vem har sagt att du måste vänta 4 veckor??

    Hembiträde
    deltagare

    Du sa att du ansökte från Izmir, förmodligen kommer de att skicka dig med betalning, jag antar att det är därför den har ett avtal med inrikes frakt.
    Jag hoppas att platsen jag åker till är Hannover.
    Min fru gick till utlänningskontoret och den auktoriserade tjänstemannen sa: Vi agerade lite tidigt, vi är otåliga. Max. Han sa 1 månad. Det är inte bara vi, människor av alla nationaliteter söker. Du kan få information från utlänningskontoret. Din make kan fråga i vilket skede din fil har mottagits. Berlin är en stor plats, Gud välsigne dig.
    cofe :)

    ysmn0
    deltagare

    Vi ringer, ingen hör av sig..  :- Jag säger åt dig att gå idag då. Amen om GUD tillåter. Det är väldigt dåligt att jag tillbringar de första månaderna av mitt äktenskap ensam. Gud hjälp oss

    Hembiträde
    deltagare

    Låt din make ringa och boka tid. Den utländska filialen som vi är anslutna till var inte med någon tidsbokning. Det fungerar en viss dag och med ett visst tidsintervall. Naturligtvis varierar detta beroende på stat och stad.
    Det har gått mer än ett år sedan jag såg min fru med min bebis. Under denna period ansökte jag om ett turistvisum en gång och fick avslag enligt artikel 1. Den här gången ansökte vi om ett familjeåterföreningsvisum, låt oss hoppas att det blir framgångsrikt. Eftersom detta inte längre är en familjeåterförening,
    Det kommer att finnas ett familjedistributionsvisum. Tro mig, det är svårare att vänta med ett barn. Jag hoppas att ditt visum kommer att godkännas tidigt. Gud hjälpe oss och få hälften. :-

    ysmn0
    deltagare

    Jag kan inte fatta att din situation är svårare, jag är verkligen ledsen. :-[ Om Gud vill, vi kommer att återförenas så snart som möjligt.Jag önskar att de inte hade gjort allt så svårt. Det är riktigt tråkigt. Är din make tysk medborgare?

    Hembiträde
    deltagare

    Min fru är turkisk medborgare, men hon har en obestämd vistelse. I denna process ordnade han affärs- och bohag. Jag hoppas att det blir positivt. Är din tysk medborgare? Även om han är tysk medborgare fungerar denna visumprocess fortfarande.

    ysmn0
    deltagare

    Ja, han är tysk medborgare. Om det tar för lång tid anlitar vi jurist mm. Jag hörde att saker och ting blev mycket lättare då

    Hembiträde
    deltagare

    Det finns en 90-dagars juridisk process från dagen för din ansökan. I denna process måste de göra en positiv eller negativ avkastning. Om du inte får svar i den här processen tycker jag att det är mest logiskt att anlita en advokat. Vi tänker gå samma väg. Det finns också personer vars visum godkänns på bara 5 eller 6 månader, läser jag här.
    Din make, tysk medborgare, kan inte avvisa dig. Det kommer att bekräftas förr eller senare.

    Attache
    deltagare

    Hej vänner,

    Jag har ett lån och kreditkortsskuld till banken.

    Jag ansökte den 30 september, på onsdagen, sa utlänningsavdelningen att processen är över, vi skickade dokumenten till Ankara, jag är rädd att det kommer att bli ett problem, ärligt talat, om någon har kunskap om ämnet skulle jag uppskatta om de kunde informera mig.

    ysmn0
    deltagare

    Jag hoppas att det blir godkänt.Förutsatt att jag väntar 5 - 6 månader tror jag att min psykologi kommer att försämras. :)

    Hembiträde
    deltagare

    Nej, jag tror inte du kommer vänta så länge. Om dina förutsättningar är lämpliga godkänns visumet inom 1,5-2 månader i normal process.
    Försök också att inte tänka för mycket, om du inte har tid, hitta något att göra. Ett tag blev jag psykiskt upprörd bara jag tänkte på det. Nu har jag släppt den, vad som än händer hoppas jag på lycka :)

    ysmn0
    deltagare

    Du har rätt, jag är nästan deprimerad också  :)

    Hembiträde
    deltagare

    Hej vänner,
    Mitt pass verkar vara i lastleveransen idag. Jag väntar på kuriren, jag hoppas att vårt visum har godkänts, jag är väldigt exalterad. klapp :) ja :)

    Hembiträde
    deltagare

    Tyvärr avvisades mitt visum. Jag är på väldigt dåligt humör. Anledningen till avslaget var ekonomisk otillräcklighet, jag tror att de fann min mans lön otillräcklig. :cryla: 
    Vi planerar nu att förhandla och överklaga med en advokat. :(  Jag är verkligen ledsen att det inte går utöver vår andel. Vi bodde här med mitt barn. De kommer med ursäkter, det de gör är inget annat än tortyr. :cryla:

Visar 15 svar - 1 till 15 (34 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.