Lektion 13: Användningsområden i Artikel

> Forum > Grundläggande tyska lektioner från början > Lektion 13: Användningsområden i Artikel

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    lara
    besökaren

    På tyska används alla generiska namn vanligtvis tillsammans med artiklar, medan egennamn inte har en artikel.
    I vissa fall kan du dock se att generiska namn används utan artiklar eller att egennamn används tillsammans med artiklar.
    I det här avsnittet kommer vi att ge information om några undantag.

    Generellt på tyska får artiklar med generiska namn inte användas i följande fall:

    - För att sätta meningar, adressera meningar, tidningar eller annonser var som helst,
    i tidningsrubriker eller nyhetsrubriker, i artikelliknande artiklar, ordspråkiga och idiomatiska artiklar
    I allmänhet får artiklar inte användas.

    I följande fall används förnamn med artiklar:

    -Några av landets namn (die Türkei: Turkey, the die Vereinigte Staaten: US, die Niederlande Netherlands, die Schweiz: Switzerland)
    namn används alltid med artiklar.
    Även om det är ett speciellt namn, gatunamn, berg, sjö, hav, flod och så vidare.
    namn kan också användas med artiklar.

    Ja, synden tränger in i hjärtat och gör det svart och hårt tills det tar bort trons ljus. I varje synd finns det en väg till otro. Om den synden inte snabbt tillintetgörs med omvändelse är det inte en varg, utan kanske en liten andlig orm som biter hjärtat. (Lemas)
    seytanxnumx
    deltagare

    Från vad jag ser just nu
    Jag skrev in artiklar och stötte inte på några svårigheter
    Jag hoppas att jag inte stöter på det och jag kommer att förstå det direkt.
    När jag berättade för någon om denna information sa han att det var svårt (när jag sa att jag visste)
    Jag antar att någon överdriver lite för mycket vad :)
    Hur som helst är jag säker på att jag kommer att möta svårigheter
    och låt mig gå vidare till lektion 14 :)
    När jag är färdig med artiklarna börjar jag meningsuppsättningen, sedan lär jag mig ord från online-ordlistan med talmönster, sedan förstärker jag dem och skriver ut dem när jag åker utomlands.
    ta det senare, vi lärde oss tyska :) låt oss se att jag har fler sätt

    Danke Schön Lara

    yazyagmuruxnumx
    deltagare

    Faktum är att om du tittar på ugur arikel-delen är det verkligen mycket förvirrade soliska människor säger att det är här.

    seytanxnumx
    deltagare

    Ja, du har rätt Lara bidrog mycket

    danke schön

    serhantuna
    deltagare

    die Turkei oder der Turkei? Ich glaube dass Sie nicht richtig sagen

    nalanw
    deltagare

    Die Türkei är korrekt, om meningen du ska använda är dativ, så tar den artikeln...

    aus der Türkei för i Turkiet

    pinefresh
    deltagare

    Det skrevs tidigare att landsnamn var neutrala, men inget av exemplen använde das?Kan du förklara det för mig? ???

    yazyagmuruxnumx
    deltagare

    när vi började lära oss tyska från början, högtidlighåller vi att det finns några undantag på tyska och detta är en exceptionell situation i de länder vi har gett den här artikeln är en exceptionell situation.

    mS
    deltagare

    Tack för informationen

    anonym
    besökaren

    Det började skjuta på mig nu men ingen flyr iväg :)

    begummarra
    deltagare

    Hej.. Jag är just nu på Goethe-institutet i Göttingen.. Vi lär oss ständigt ord, artiklar etc.. Eftersom jag inte kan knyta an till turkiska ord ligger de flesta kvar i luften:(Vad kan jag göra????? ???????? Jag behöver lära mig ord.

    Derwisch
    deltagare

    Hej.. Jag är just nu på Goethe-institutet i Göttingen.. Vi lär oss ständigt ord, artiklar etc.. Eftersom jag inte kan knyta an till turkiska ord ligger de flesta kvar i luften:(Vad kan jag göra????? ???????? Jag behöver lära mig ord.

    hi,

    Jag tror att det inte räcker att bara lära sig ord. Till exempel, även om vi har lärt oss orden "nachdem, schule, ich, vater, zusammen, gehen, danach, essen, gehen", kan vi inte göra en stark mening eller tala ett främmande språk utan att utföra många andra nödvändiga övningar.
    Som du sa, mycket lärd information finns kvar i luften. Men anledningen till detta beror mest på att tyska ord inte kopplas samman. Till exempel hjälper inte ens att lära sig ordet Post med dess artikel; "till posten, från posten, på posten, på posten, på posten" osv. Hur kan du säga dessa saker om du inte lär dig dem...
    säger jag igen...
    Jag kan inte tyska så bra. Men jag har min ödmjuka åsikt om detta ämne, jag har forskning.
    Vi kan utbyta idéer.
    Extranummer...

    LG
    Derwsich

    din glädje
    deltagare

    Kan du prata om användningen av plusquamperfekt, om möjligt?

    tesekkurler

    Derwisch
    deltagare

    Kan du prata om användningen av plusquamperfekt, om möjligt?
    tesekkurler

    Du kan lösa det här problemet genom att använda sökfältet... Men jag lägger fortfarande till länkarna här åt dig...

    https://www.almancax.com/forum/index.php?topic=1219.0
    https://www.almancax.com/forum/index.php?topic=1681.msg8842#msg8842

    LG

    sedayld
    deltagare

    Jag börjar definitivt ha det jobbigt men... fcbarcelonaxnumx Som ordspråket säger, det finns ingen flykt :D
    till mina vänner som försöker hjälpa oss mycketkkkkkk tack
    med loveeeeeeeeeeeee

    serhatkosovali
    deltagare

    Jag kan inte komma över mig på något sätt, vad ska jag göra, snälla hjälp mig killar

Visar 15 svar - 1 till 15 (39 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.